Tjänster

EvaMedia erbjuder tjänster inom flera områden – Webbutveckling, försäljning, marknadsanalys – strategi, SEO och innehåll (content)

evamedia_vara_tjanster_webbtveckling_analys_seo

Marknadsanalys

Vi utför marknadsanalyser och kundsegmentering, exemplifierad; konkurrensanalys, att identifiera kunder och samarbetspartners

Webbutveckling

Vi bygger och anpassar din webbsida i responsivt mobilläge; WordPress, Joomla, custom made

E-Commerce

Vi utvecklar din E-Commerce; WordPress, Magento, Joomla, Prestashop, Shopify, Textalk.

SEO – Search Engine Optimization

Vi SEO-analyserar och sökordsoptimerar din webbsida för maximal indexering i sökmotorerna.

Försäljning och Digital annonsering

Vi säljer annonsplats i dina plattformar (print och digitalt) Vi planerar, analyserar och sammanställer din annonsplan i sociala medier, Adwords för maximal konvertering.

Content Marketing

Vi hjälper dig med teknisk support, uppdateringar och laddar din webbsida med innehåll ‘content’.

Tips, nyheter och webbtrender 2017 – marknad, mobil och innehåll

evamedia_digital-marketing-trends-word-cloud

1. Mät och analysera – bättre verktyg än någonsin

Var finns din kund? Befinner du dig där din kund är? Nu finns det bättre verktyg än någonsin att samla in, mäta och analysera din marknad och var din kund är. Data och analys är inte längre en del av beslutsunderlaget, det är beslutsunderlaget.

2. Mobile first – en självklarhet

Google-sökningar och besök från mobilen dominerar.  Kurvan E-handelstrafik via mobilen pekar stadigt uppåt där konverteringsgrad kommer att öka i takt med att den mobila upplevelsen optimeras, förenklas och förbättras. Det gäller att ha koll på webbsidans kundupplevelse. Fungerar alla steg lätt? Produktsidor, produktinformation, varukorg, checkout.

3. Kundupplevelsen allt mer avgörande

Utmaningen är inte längre att ha den bästa produkten, bästa kvalitén eller det lägsta priset. Utmaningen är att ge kunden eller besökaren den bästa upplevelsen. Lyckas man kan det innebära en engagerad ”ambassadör” och en kund som med allra största sannolikhet återkommer. Detta gör att du behöver lägga ner tid på att utveckla kundupplevelsen på din webbsida. För att lyckas behövs kunskap om vad som är relevant för kunden, vad som värdesätts, uppskattas och är intressant just nu. Alla interaktionspunkter räknas, online såväl som offline. Det är ett måste att hela tiden ha koll på kundupplevelsen och att utveckla den.

4. Kundkommunikation, marknadsföring och design är de nya ledningsfrågorna

Att den digitala transformationen och omställningen pågår runtomkring är ingen nyhet eller trend. Det handlar om att skaffa nya digitala verktyg och kanaler för att kunna stärka sitt kundfokus och -kommunikation, både strategiskt och i den dagliga verksamheten. Som företag är det hög tid att se över organisationen och prioritera kompetenser inom marknadsföring och digitala aktiviteter hos ledningsgrupp och styrelse.

5. Augmented Reality och Virtual Reality inspirerar

Med största sannolikhet kommer 2017 vara året som visar att AR och VR inte bara handlar om gaming och underhållning, utan även om hur industri och retail kan dra stor affärsnytta av tekniken. Succén för Pokemon GO blev en väckarklocka och inspirationskälla för många. Det kommer dock att ta några år innan VR och AR utnyttjas på bredare front och det är nu som proaktiva företag har en chans sticka ut och knyta till sig kunder via en unik och minnesvärd interaktivitet.

6. Content marketing fortsätter att utvecklas

Marknadsföring via webbsidans innehåll;  Content marketing är allt viktigare. Kunden och köparen är mer självständigt i dag och söker på egen hand fram det mesta av informationen innan ett köpbeslut tas. Köparen inte ha kontakt med säljaren förrän längre fram i köpprocessen. Detta gör att du behöver ha mycket innehåll och content på din webbsida så köparen hittar fakta, känsla och trovärdighet kring dina produkter och tjänster för att fatta ett köpbeslut. Unikt innehåll och content indexerar din webbsida i sökmotorerna och rankar din webbsida högre hos Google.